Start van de trip, heenreis 14 maart

14 maart 2017 - Otranto, Italië

Vandaag was het dan zover.... ik ben begonnen aan mijn trip door de hak van Italië. De dag stond in het teken van reizen naar de bestemming. Een lange en toch wel vermoeiende dag. Ik ben om 05:45 opgestaan om eerst nog even Bruno, onze hond, uit te laten en de laatste dingen in mijn koffer te stoppen. Om 06:30 stond mijn vader voor de deur om mij naar Schiphol te brengen.

Met Transavia naar Bari airport. Vlucht ging over Duitsland, bij München Oostenrijk in de Alpen over. Daarna via de kust van Kroatië zuidelijk vliegen en de Adriatische zee oversteken naar Bari.

Om 12:35 ben ik geland en een klein uurtje later zat ik in de auto. Mijn eindbestemming vandaag is Otranto wat bijna helemaal onderin de hak van Italië ligt. De route die ik heb genomen liep via Polignano a Mare, Monopoli, Brindisi, Lecce door naar Otranto. De weg loopt helemaal langs de kust. In Polignano a Mare heb ik even een tussenstop gemaakt om een doppio espresso te drinken en ook te lunchen. Polignano is bekend terrein van eerdere reizen die we gemaakt hebben. Een heerlijk visrestaurant wat we al kenden heb ik dan ook maar weer aangedaan om de lunch te nuttigen. Lunch in Italië begint rond 14:00 en loopt door tot 15:00-15:30. Een eten zonder wijn is voor Italianen ontbijt...dus ..... zie foto.

Na de lunch, 16:00, ben ik weer doorgereden en om 17:50 was ik in Otranto. Mijn slaapplek voor de komende dagen is een appartement midden in het Centro Storico. De eigenaresse, Enrica, was vandaag even naar Lecce dus de sleutel lag achter de bloempot, zoals ze me gemaild had. Omdat de auto niet het oude centrum in mag heb ik twee keer 100 meter moeten lopen met mijn spulletjes maar dat is geen straf gezien de mooie straatjes en de vesting er omheen.

Nadat ik even alles bekeken had en even gezeten had in het appartement ben ik rond een uur of 20:00 even een rondje gaan lopen om een restaurantje uit te zoeken. Dinsdag is wel vaak een rustdag voor de horeca dus veel keus had ik niet, maar Grigliera La Cornacchia is goed bevallen.

Morgen ga ik Otranto zelf eens bezichtigen. De Wifi verbinding die ik nodig heb om dit verslag incl. foto's te plaatsen is niet heel stabiel. Voor nu dan ook maar eerst de tekst... Foto's van de eerste dag komen eraan.

Ciao...

1. Astrid: